NIKE AIR ZOOM VOMERO 15 férfi futócipő
PUHA ÉS DINAMIKUS VISELET, ELSŐRANGÚ PÁRNÁZÁSSAL.
A Nike Air Zoom Vomero 15 páratlan párnázást nyújt egy masszív külső talppal a tapadás érdekében. A megjelenést a Vomero 5 ihlette, és visszahozza a klasszikus dizájnt olyan innovációval, amely egy hosszan tartó cipőtől elvárható.
A NIKE TÖRTÉNETE
A Nike a világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója. Az amerikai székhelyű vállalatot Nikéről, a győzelem görög istennőjéről nevezték el.
A társaságot Bill Bowerman (egykori könnyűatlétikai edző) valamint Phil Knight középtáv-futó alapították 1962 -ben. Érdekes jeligéket ötlöttek ki, erre jó példa a ”Mindenki, akinek van teste, sportoló”. Olyan sportcipőket és futócipőket akartak gyártani, melyek használhatósága és felépítése jobb atlétikai teljesítmény elérését tették volna lehetővé.
Bill Bowerman a konyhájában, egy gofrisütő segítségével készítette első sportcipőit tanítványainak. Rájött arra, hogy ha könnyebb a futócipő, akkor a futók jobb teljesítményt tudnak elérni. Ezért először a sportcipők felsőrészét könnyítette (1967 –ben már nylont használt) meg, majd a következő lépésben kikísérletezett egy rugalmas, rücskös talpat: folyékony gumi keveréket öntött felesége gofrisütőjébe. Ez a talpszerkezet örökre megváltoztatta a futócipők tervezését.
A Nike márkanév a piacon csak 1972-ben jelent meg, majd a sportcipők és ruházati kiegészítők területén fokozatosan a világelső helyre emelkedett.
A NIKE LOGÓ TÖRTÉNETE
A cég egyik első alkalmazottja egy éjjel Nikével álmodott (aki a győzelem görög istennője), ezért ezt a nevet javasolta a gyorsan fejlődő cég számára. Ezt követően Phillip Knight, a cég társalapítója és elnöke 1971-ben megkérte egyik volt diákját, hogy tervezze meg a logót, ami a futócipők oldalán is elhelyezhető. Ekkor született meg a Nike „pipa”, ami Niké szárnyát szimbolizálja. Knight 35 dollárt fizetett a tervekért. Tizenkét év múlva a Nike cég egy gyémántgyűrűt adományozott a tervezőnek, Carolyne Davidsonnak, rajta az általa tervezett logóval, valamint ismeretlen számú részvényeket is.
A logó – az úgynevezett swoosh – a mozgást, a sebességet és a lendületességet hivatott jelképezni.
A NIKE MARKETINGJE
A Nike marketing stratégiájában nem is annyira a termék a lényeg, hanem a sport szellemiségét próbálják a maguk elképzelései szerint alakítani. Ebben a küzdelemben a Nike számára a hivatalos sport is versenytárssá válik, „A Nike szerint a hivatalos sportklubok, szervezetek és bizottságok eltiporják a sport szellemiségét – azt a szellemiséget, amelyet igazán csak a Nike testesít meg.” Stratégiájuk egyik eleme: „Állítsd szembe a tiszta Nike sportot és a szupersztárok csapatát a szabályközpontú sportvilággal.” A laza sportos kinézet kialakításához fontos terep a szegények, az amerikai fekete kultúra vizsgálata, ezért az új termékeiket először New York, Philadelphia, vagy Chicago gettóiban lakó fiataloknak mutatják meg először, és az ő véleményüket kérdezik ki először. Emellett a cég felvesz olyan lazaságban elöljáró fiatalokat, akik véleményét erőteljesen figyelembe veszik a tervezőik.
A legismertebb Nike reklámarcok: Michael Jordan, Andre Agassi, Cristiano Ronaldo, Kobe Bryant, Tiger Woods.
A NIKE INNOVÁCIÓJA
Nike első terméke a futócipő volt, de mára a legtöbb sportág számára gyárt eszközöket, legyen szó a labdarúgásról, a kosárlabdáról, a küzdősportokról, a teniszről, a baseballról, az amerikai fociról, vagy éppen az atlétikáról és a golfról. A márka méltán népszerű a fiatalok körében, így a városi divatban is nagy szerepet vállal.
2009-ben került a boltokba a Nike és az Apple közös terméke, a Nike+. Az eszköz segítségével összeköthetjük iPodunkat futócipőnkkel, és nyomon követhetjük eredményeinket. A Nike+ legújabb innovációja a 2012-ben bemutatott Fuelband, egy különleges csuklópánt, amellyel minden mozgást mérhetünk. Az eszköz egy beépített usb -n keresztülcsatlakoztatható a számítógéphez, egy ingyenes applikáció segítségével pedig iPhone -ra is átküldhetjük az információkat.